Сподели

Парламентарната Комисия по бюджет и финанси одобри на първо четене минималният размер на паричното обезщетение за безработица да се увеличи от 9 на 12 лв. Решението бе взето без дебати, но тепърва предстои да бъде разгледано и в пленарна зала.

Предвидено е увеличението да влезе в сила от 1 октомври 2020 и ще остане валидно до 31 декември 2020 г., като при нужда ще бъде удължен срокът му. Необходимият разход за тримесечния период се оценява на около 12 млн. лв., или на около 4 млн. лв. на месец. Според сметките на управляващите повишението на минималното обезщетение за безработица ще се отрази благоприятно на средно над 30 хил. души на месец.

Предвижда се също от октомври срокът за получаването на минимално обезщетение да се удължи от 4 на 7 месеца за хората, придобили правото на обезщетение преди изтичането на три години от предходно упражняване на такова право. Това е част от актуализацията на бюджета на ДОО, която също бе одобрена в комисията.

Промените са част от пакета социално-икономически мерки на правителството във връзка с възникналата ситуация поради разпространението на COVID-19, чрез които се цели осигуряване на подкрепа на безработните лица в условията на пандемия.

By Дамян Иванов

Главен редактор – Дамян Иванов Роден през 1998 г. в град Варна. Работи в журналистиката от 2016 г., като натрупва опит както в местни, така и в национални медии. От създаването на Novinarnik.BG през 2019 г. е главен редактор, отговарящ за публикации с национално значение и координиране на редакционната стратегия на сайта. Контакти – Имейл: damyan@novinarnik.bg За нас / ABOUT US

Вашият коментар