Популярната китайска онлайн платформа Temu започна да добавя „такса внос“ от около 145% към направените в САЩ поръчки. Това се случва в отговор на новите мита, наложени от бившия президент Доналд Тръмп, съобщава CNBC, цитирани от Money.bg.

Новите такси започнаха да се появяват през уикенда, малко след като ценовите увеличения влязоха в сила в петък. В някои случаи стойността на таксата дори надвишава тази на самия продукт, което може да удвои цената на стандартна поръчка.

Примерите са красноречиви. Лятна рокля, предлагана за 18,47 долара, вече струва 44,68 долара с включените 26,21 долара такса — надценка от 142%. Детски бански костюм, оценен на 12,44 долара, поскъпва до 31,12 долара след начисляване на 18,68 долара вносна такса — това представлява надценка от 150%. Ръчна прахосмукачка, преди на цена от 16,93 долара, сега излиза 40,11 долара — или 137% увеличение.

„Артикулите, внесени в САЩ, могат да подлежат на вносни такси. Тези такси покриват всички процеси и разходи, свързани с митниците, включително вносните такси, платени на митническите власти от ваше име. Посочената сума може да не представлява действителната сума, платена на митническите власти“, гласи съобщение на сайта на Temu.

В същото време, конкурентът Shein също е повишил цените на своя сайт, но изглежда не прилага отделна „такса внос“. Компанията е добавила банер на страницата за плащане с ясно уточнение: „Митата са включени в цената, която плащате. Никога няма да се налага да плащате допълнително при доставка.“

Тези стъпки идват след като Temu и Shein предупредиха по-рано този месец, че ще вдигнат цените си в отговор на новите търговски тарифи. Президентът Тръмп наложи 145% тарифа върху много вносни стоки от Китай и обяви, че ще прекрати изключението de minimis на 2 май.

Широко критикуваното изключение de minimis позволяваше на повечето пратки с цена под 800 долара да влизат в САЩ без митнически такси. Именно тази вратичка улесни експанзията на Temu и Shein на американския пазар.

Temu доби особена популярност сред потребители с ограничени бюджети, които трудно могат да си позволят основни продукти като хранителни стоки и наем. Платформата им предлагаше възможност да се поглезят с артикули като дрехи или декорация за дома — при това на достъпни цени. Сега обаче, цените на много продукти ще се доближат до тези на американски търговци като Amazon, Walmart и Target. Въпреки това, доставката им все още може да отнеме над седмица.

By Дамян Иванов

Главен редактор – Дамян Иванов Роден през 1998г. От град Варна. Започнал работа като редактор в местна медия от 2016 до 2019г. От 2019-та година работи като главен редактор в Novinarnik.BG Контакти – Имейл: [email protected] За нас / ABOUT US