Не бъдете безразлични! Споделете новината:

Подновяваме шофьорската си книжка само за 3 дни. Това стана възможно от днес, след като кабинетът прие Постановление за изменение и допълнение на Правилника за издаване на българските лични документи.

Промяната в закона беше гласувана още през март, но става факт сега след урежднето на всички процедури и технически формалности.

Така освен обикновена и бърза, се въвежда и възможността за „ускорена услуга“ за гражданите, които подменят българските свидетелства за управление на моторни превозни средства поради изтичане/ изтекъл срок на валидност, промяна в данните на водача – смяна на постоянен адрес от едно в друго населено място, фамилия и транслитерация, издаване на дубликат.

С предложената промяна се въвежда ускорена услуга за подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство – до три работни дни от приемането на заявлението. Този вид услуга може да бъде заявявана в случаите на подмяната на българските свидетелства за управление на моторни превозни средства поради изтичане/ изтекъл срок на валидност, промяна в данните на водача – смяна на постоянен адрес от едно в друго населено място, фамилия и транслитерация, издаване на дубликат, когато заявлението е подадено в звено „Пътна полиция“ при СДВР/ОДМВР.

Тази услуга ще се предоставя и в звената на Дирекция „Български документи за самоличност“, когато подмяната на свидетелството за управление на МПС е част от подадените за подмяна останали лични документи -лична карта, паспорт. Във връзка с въведената нова възможност са създадени и нови образци на заявленията.

В документа е предвидена и обикновена услуга за подмяна на чуждестранно СУМПС с българско. Срокът е до 30 дни от приемането на заявлението, което се подава само в звената „Пътна полиция“ при СДВР/ОДМВР.

Ускореното издаване на българските свидетелства за управление на моторни превозни средства не касае гражданите, които за първи път получават такъв документ -неговото издаване продължава да се извършва за срок до 10 работни дни от звената на Пътна полиция по постоянен адрес.

С цел намаляване на административната тежест за гражданите, с изменението на Правилника се урежда и възможността удостоверение, съдържащо данни от информационните фондове, свързани с издаването и ползването на български лични документи, което се издава на лице, притежаващо валидно удостоверение за универсален електронен подпис, да се получава на посочен от подателя електронен адрес.

By Дамян Иванов

Главен редактор – Дамян Иванов Роден през 1998г. От град Варна. Започнал работа като редактор в местна медия от 2016 до 2019г. От 2019-та година работи като главен редактор в Novinarnik.BG Контакти – Имейл: [email protected] За нас / ABOUT US