В Североизточна Турция, тунелът „Зигана“ е забележително съоръжение, което свързва черноморския град Трабзон с Ерзурум. Той минава през Гюмюшхане. В Турция в момента има общо 495 тунела с обща дължина 753 км, като само през периода 2003-2023 г. са изградени 412 тунела с дължина 703 км. През изминалата година са добавени нови 42,5 км тунели.
Къде се намира най-дългият тунел в Европа
Най-дългият тунел в Европа е „Зигана“ е открит на 3 май 2023 г. и се състои от 14,5 км двойни тръби. Към него са включени свързващи пътища, общата им дължина достига 15,1 км. Благодарение на него времето за пътуване в региона е съкратено с 30 минути за леките коли и с цял час за товарните превозни средства, което значително подобрява удобството на трафика през зимата, когато старият път често ставал непроходим.
Второто най-дълго съоръжение е тунелът Овит
Вторият по дължина тунел в Турция е тунелът Овит, разположен на 2640 метра надморска височина в планината Овит, свързва град Ризе с Ерзурум. Открит е на 13 юни 2018 г. и е четвъртият най-дълъг двутръбен магистрален тунел в света с дължина 14 км. С този тунел преминаването през планината Овит е възможно целогодишно, въпреки че обикновено този проход е затворен около пет месеца годишно поради силен снеговалеж и лавини. Също така тунелът съкращава съществуващия път с 4 км.
Трето място се пада на тунел Левазъм-Акатлар
На трето място по дължина се нарежда тунелът Левазъм-Акатлар, който все още се изгражда в европейската част на Истанбул. Той ще бъде 7720 метра дълъг и след завършването му се очаква значително да облекчи натоварения трафик в града.
Четвърти по дължина е тунелът Ваик
В Североизточна Турция продължава изграждането на тунела Ваик с дължина от 7480 метра. Той ще свързва Гюмюшхане с Байбурт. Планира се да бъде четвърти по дължина и се очаква да улесни транспорта в региона.
Пети е тунелът Аладжабел
Тунелът Аладжабел, който ще облекчи движението по магистралата между Кония и Анталия през зимата. Той ще бъде с дължина от 7360 метра. Строителните работи по тунела вече са почти завършени и скоро ще бъде пуснат в експлоатация.
Шестото място – Тунелът Кърък
Тунелът Кърък, с планирана дължина от 7200 метра се изгражда по магистралата Испир-Ерзурум. След като бъде завършен ще намали сегашното разстояние по маршрута с 33 км и ще улесни връзката между Източен Черноморски и Източен Анадолски район.
Седмо място – Планинският тунел Коп
Тунелът Коп, който все още се изгражда. Той ще бъде 6500 метра и ще съкрати пътя между квартал Ашкале на Ерзурум и Трабзон с 32 км. Планира се той да заеме седмото място по дължина.
Осмо място се отрежда на тунела Егрибел
Разположен е между областите Шебинкарахисар, Алуджра и Чамолук в провинциите Гиресун и Сивас. Тунелът Егрибел е с дължина от 5905 метра и също е двутръбен. Благодарение на него пътят е съкратен с 6,5 км, а времето за преминаване се намалява с 20 минути.
Девето място е за тунела на независимост Ългаз Юли
На девето място е тунелът Ългаз Юли, който е открит на 26 декември 2016 г. Състои се от двойни тръби с дължина 5488 и 5480 метра. С него надморската височина на пътя е намалена от 1850 м на 1390 м, а проходът Ългаз, който преди отнемал 34 минути за преминаване, вече се изминава за 8 минути.
Десето място неминуемо се пада на тунела Евразия
На десето място е тунелът Евразия. Той е един от най-важните инженерни проекти на Турция. Този тунел свързва азиатската и европейската част на Истанбул, преминавайки под морското дъно на Босфора. Общата дължина на тунела Евразия е 5400 метра, като подводната част е 3340 метра.
Главен редактор – Дамян Иванов
Роден през 1998г. От град Варна. Започнал работа като редактор в местна медия от 2016 до 2019г. От 2019-та година работи като главен редактор в Novinarnik.BG
Контакти –
Имейл: [email protected]
За нас / ABOUT US