С цел да улесни потребителите и да бъде още по-близо до тях, Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще пусне собствено мобилно приложение в рамките на няколко седмици. Чрез него гражданите ще могат да подават жалби и сигнали директно от търговски обекти, като ще имат възможност да заснемат нарушенията и да прилагат доказателства към подадените оплаквания, съобщи Морето.нет.

Новото приложение ще позволи на потребителите да проследяват движението на своите жалби в реално време. При необходимост ще могат да предоставят допълнителна информация по вече подадени сигнали, което значително ще ускори комуникацията с КЗП.

С наближаването на летния сезон Комисията напомня на гражданите да бъдат особено внимателни при планирането на своите почивки. През 2024 г. броят на подадените жалби и сигнали вече е надхвърлил 27 000. Жалбите засягат туристически услуги, мобилни оператори, банки, фирми за бързи кредити и други сфери.

От КЗП препоръчват при резервации да се проверява дали туроператорът е регистриран в Националния туристически регистър, както и дали избраното място за настаняване е категоризирано или регистрирано по закон. Специално внимание трябва да се обръща на условията за отмяна на пътуването и възстановяване на суми.

„Изисквайте потвърждение на резервацията, четете внимателно договора и пазете всички документи – договори, касови бележки, фактури, както и кореспонденцията с туроператора. Бъдете предпазливи към оферти с прекалено ниски цени или неясни условия“, съветват от КЗП.

By Дамян Иванов

Главен редактор – Дамян Иванов Роден през 1998г. От град Варна. Започнал работа като редактор в местна медия от 2016 до 2019г. От 2019-та година работи като главен редактор в Novinarnik.BG Контакти – Имейл: [email protected] За нас / ABOUT US