Инспектори от Комисията за защита на потребителите (КЗП) продължават с активните си проверки в различни региони на страната. При последните инспекции са установени редица нарушения, свързани с разминаване между обявените цени в етикети и брошури и реално таксуваните суми на касите.
От Комисията съобщават за случай, при който клиент е заплатил значително по-висока цена за кашкавал от тази, обявена на етикета. При опит да получи обратно разликата, му е било отказано. Същият търговски обект е предлагал и други продукти с обявени намаления, които на касата са били таксувани по старата, по-висока цена.
Подобни нарушения са открити и в друг магазин. Там продукти, рекламирани в брошура като част от промоция, са били таксувани на касата с по-високи цени от тези, посочени в рекламните материали. От КЗП напомнят, че търговците са длъжни да осигурят точна и ясна информация относно цените на предлаганите стоки.
В рамките на съвместна проверка с Областната дирекция по безопасност на храните в Русе и Националната агенция за приходите (НАП), са открити и сериозни нарушения, свързани с произхода на хранителни продукти.
На щанд в търговска зала край Дунав били предлагани зеленчуци – чесън, бяло и червено зеле – с обозначение „Произход: България“. След проверка на придружаващите документи и сертификати обаче, инспекторите установили, че въпросните продукти всъщност произхождат от Испания и Република Северна Македония.
„Посочването на невярна информация относно произхода на хранителните продукти представлява нелоялна търговска практика“, подчертават от КЗП. Според тях географският произход е съществен фактор за потребителския избор, особено когато става дума за храни. Подобни действия могат сериозно да заблудят клиентите и да ги накарат да направят покупка, която иначе биха избегнали, ако знаеха истината.
Комисията уверява, че контролът в търговските обекти ще остане изключително засилен. При установени нарушения ще се налагат най-строгите предвидени санкции. „Бъдете особено внимателни при пазаруване около празниците и не се колебайте да подадете сигнал, когато правата ви като потребители са нарушени“, съветват още от КЗП.
Припомняме, че през февруари Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), НАП и КЗП започнаха координирани проверки в магазините. Те са част от мерките на правителството за скъсяване на веригата на доставки и елиминиране на нелоялните практики при търговията с хранителни стоки.

Главен редактор – Дамян Иванов
Роден през 1998г. От град Варна. Започнал работа като редактор в местна медия от 2016 до 2019г. От 2019-та година работи като главен редактор в Novinarnik.BG
Контакти –
Имейл: [email protected]
За нас / ABOUT US