Не бъдете безразлични! Споделете новината:

Хлябът е една от най-консумираните храни в България и извън нея. Питали ли сте се обаче, какво се случва в тялото ви, ако ядете хляб всеки ден? Отговорът идва от експерти диетолози в храненето. Според тях консумацията на хляб може да има, както полезни, така и по-малко здравословни ефекти. Ето рисковете, на които сте изложени!

Какво казват специалистите
За много хора хлябът е основен хранителен продукт. Този продукт е предпочитан от българите, заради усещането за ситост, което създава.

Ползите от тази храна
Въпреки че хлябът се отличава с високото си съдържание на фибри, желязо, витамин В и много други, прекомерната консумация може да доведе до определени здравословни проблеми.

Влакната в тази храна могат да помогнат за постигане на здравословно храносмилане. Въпреки това, някои сортове хляб имат повишено съдържание на въглехидрати и ниско съдържание на фибри. Те включват белия хляб.

Отрицателни ефекти от консумацията на хляб
В една филия пълнозърнест хляб можете да откриете 2 грама диетични фибри, което е еквивалентно на 7% от препоръчителната дневна стойност. Две филийки хляб могат значително да увеличат приема на фибри при едно хранене.

Излишното влакно обаче може да създаде редица проблеми. Препоръчителният прием на фибри е 25 – 38 грама на ден. Излишните фибри могат да доведат до подуване на корема, газове и коремни спазми. Поради тази причина е необходимо да се ограничи консумацията на хляб. Специалистите препоръчват да ядете пълнозърнест хляб.

”Всичко се свежда до това, което ядете редовно и какво похапвате на всяко едно хранене. Част от хляба може да е в нечия диета, но важният въпрос е какво количество от него. Всичко отново опира до това, което харесвате. Много от хората харесват да ядат разнообразна храна. Така че, ако ядете много пшеница под формата на тестени изделия, бисквити и зърнени закуски, може би ще се наложи да изберете хляб с овесени ядки”, казва Джил Вайзенбергер, оторизиран диетолог.