Processed with VSCO with a6 preset

Първата обществена поръчка, обявена от управляващите за ремонт на пътища, която трябваше да даде сигнал дали има промяна в този сектор, ясно показа, че нещата в пътната агенция продължават по добре познатата схема, пише в своя статия „Медиапул“. 

Тя е ярка илюстрация на думите на премиера Кирил Петков и на вицепремиера и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов кой лъже и кой казва истината.

За довиждане – ден преди Слави Трифонов драматично да обяви, че „Има такъв народ“ напуска коалицията и изтегля четиримата си министри, шефът на пътната агенция определя за победител обединение, начело с „БГ Ленд Ко“ за ремонт на 15.7 км от третокласния път между селата Мъдрец – Искрица – Медникарово – Обручище за 16.48 млн. лв. без ДДС.

Трасето е основна пътна артерия за община Гълъбово и осигурява връзка с минно-енергийния комплекс „Марица Изток“, рудник „Трояново-3“ и завода за гипсокартон.

Пътят е осеян с дупки, а хората периодично протестират през последните години. През март те отново блокираха пътя, а Гроздан Караджов обяви, че хората имат пълното право да протестират и им обеща до края на април ремонтът да започне. Обявена беше експресна обществената поръчка. Интересът на пътните фирми беше голям. В надпреварата се включиха 12 кандидати – нещо, което не се е случвало от времето, когато министър на регионалното развитие беше Росен Плевнелиев.

Отворени бяха ценовите оферти на всички фирми, а критерият за избор на победител беше най-ниска цена. В крайна сметка добрите намерения свършиха тук. След близо два месеца умуване кой да спечели, се оказа, че до финала стигат двама кандидати – „Раднево ленд“ ДЗЗД и „Астрея билд“ ДЗЗД, които са дали близка до прогнозната цена. Останалите 10 са отстранени по различни причини. Това става ясно от регистъра за обществените поръчки.

За победител е определено обединението „Раднево ленд“ ДЗЗД с цена от 16.48 млн. лв. без ДДС за 15.7 км основен пътен ремонт. Цената на спечелилия кандидат не е най-ниската, а четвърта поред. Най-изгодната оферта е на ДЗЗД „Одесос – Парсек“ от 13.88 млн. лв., следвана от тази на „ИСА 2000“ – 14.5 млн. лв. и „Инфраинжстрой“ – 15.3 млн. лв. Всички те са отстранени.

„Цената на избрания изпълнител е конкурентна и пазарна. Фирмите, дали по-ниски цени, не успяха да ги защитят. Знаете, че имаше оферти и с многократно по-високи цени“ – така председателят на Управителния съвет на АПИ Тодор Василев отговори на въпроса на Mediapool защо не е избрана най-изгодната цена.

Не стана ясно и каква е причината изборът на изпълнител да се забави толкова много от АПИ, въпреки че Гроздан Караджов обеща той да е ясен още в началото на април.

Пътният картел отново спечели. Нищо не се е променило в пътната агенция“, каза Бончо Бонев, управител на „Парсек Груп“ пред Mediapool. Неговата компания участва в обединението, дало най-ниска цена. Той заяви, че не е решил дали ще обжалва обществената поръчка.

Управителят на „ИСА 2000“ Юлиян Инджов също не е взел решение дали да обжалва поръчката. Пред Mediapool той каза, че всичко заявено от премиера Кирил Петков в сряда по отношение на пътищата и парите за тях е вярно. „Дори има още много неща, по-страшни, за които не знае“, каза многозначително Инджов.

Решението обединение „Раднево ленд“ ДЗЗД да направи основния ремонт на 15.7 км пътища в община Гълъбово е взето от председателя на Управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Тодор Василев на 7 юни. На следващия ден Слави Трифонов обяви, че ИТН напуска коалицията и изтегля министрите си.

Участници в обединението са „БГ Ленд Ко“ АД, „Виа Про Инженеринг“ ЕООД и „Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ЕООД. Компанията „БГ Ленд Ко“ е сред фирмите, получили аванс от над 20 млн. лв. за строителството на магистрала „Хемус“ от държавната компания „Автомагистрали“, показва одитният доклад на Сметната палата. Договорът между „БГ Ленд Ко“ и „Автомагистрали“ за доставка на техника е на стойност над 40 млн. лв.

„БГ Ленд Ко“ е и в обединението от фирми, което има договор за текущ ремонт и поддържане на пътищата в област Добрич.

Зад компанията стоят бизнесмените Велимир Магурев и Ангел Бончев, твърдят от пътния бранш. Велимир Магурев е близък до кмета на Благоевград Илко Стоянов от ИТН, който му е бил адвокат преди години, пишат местни медии. Ангел Бончев е голям зърнопроизводител от Добричко. В Търговския регистър негово име не фигурира сред собствениците на „БГ Ленд Ко“.

„Не съм сключил един договор. Не съм провел една обществена поръчка“, каза Гроздан Караджов пред бТВ в сряда.

В същия ден бе подписан договора за строителството на тунела под връх Шипка, чиято обществена поръчка беше направена по времето на ГЕРБ, но финализирана в деня, в който Слави Трифонов обяви, че напусках коалицията и изтегля министрите си. Поръчката за ремонт на пътищата в община Гълбово е изцяло направена и проведена по времето на министър Караджов. В момента текат обществените поръчки за избор на изпълнители за текущ ремонт и поддържане на пътищата. Те бяха обявени от министър Караджов, но всички в момента се обжалват.

By Дамян Иванов

Главен редактор – Дамян Иванов Роден през 1998г. От град Варна. Започнал работа като редактор в местна медия от 2016 до 2019г. От 2019-та година работи като главен редактор в Novinarnik.BG Контакти – Имейл: [email protected] За нас / ABOUT US