Не бъдете безразлични! Споделете новината:

Известният турски морски курорт Анталия не се оплаква от липса на интерес.

Както разказват пред АРД двама седнали край басейна посетители от Нюрнберг: „Целта ни е да си починем, да не готвим, а да се оставим да ни обслужват, да се порадваме на слънцето“.

За германците Турция е сред петте най-популярни туристически дестинации, а в световен мащаб заема четвърто място по посещаемост, пише икономическото издание „Виртшафтсвохе“.

Вълшебната дума, на която Турция разчита за привличането на туристи вече от над 30 години е „ол инклузив“.

По турската ривиера има хиляди хотели, които предлагат този вид обслужване: от храната до напитките на басейна, спортните площадки, малките магазинчета и разбира се – собствена плажна ивица.

При това на добри цени – поне досега беше така, уточнява АРД и припомня, че рязкото увеличение на цените в Турция засяга и туристическия бранш, предаде Факти и Пловдив 24.

Увеличението на цените е осезаемо
Един пример: старият град на Анталия. Двамата туристи от Нюрнберг виждат, че са настъпили промени. Не става дума за цената на почивката, а за цените извън хотела. „Когато изведнъж се наложи да платиш осем евро за чаша вино, виждаш, че не е евтино. Това отговаря на германските цени, а не съм си представял нещата така“, споделя единият от тях пред ARD, цитиран от „Deutsche Welle“.

Хранителните продукти, ресторантите, но и туристическите обиколки из забележителностите или пък малките сувенири – всичко е поскъпнало. Инфлацията за март е 68,5 процента в сравнение със същия месец на миналата година.

Индивидуалните туристи се сблъскват с това увеличение, което се е превърнало в траен проблем за турците. Търговците в магазинчетата в стария град на Анталия също се обезпокоени.

Лютфи Чакър, който има магазинче за керамика, принципно е доволен от старта на сезона. Но високите цени и привързаността на туристите към почивките ол инклузив му създават затруднения. Търговецът посочва пред АРД: „При този вид почивки се прави всичко възможно на туристите да не им се налага да напускат хотела – имат всичко на разположение. Това, разбира се, има предимства, но има и недостатъци“.

Германците ще продължат да пътува
За разлика от малките ресторанти или магазини, големите хотели се справят по-добре с инфлацията. Т.е. този, който сега си ангажира почивка от Германия, няма да усети особено повишените цени, казва пред АРД туроператорът Дениз Угур.

Като цяло цените са се повишили с около 6-7 процента в сравнение с миналата година, посочва той. Възможно решение за туристите с по-малък бюджет е например да им бъде предложен ограничен ол инклузив. Или пък ваканции с по-гъвкава продължителност – не само седем или 14 дни. Угур е оптимист за предстоящия сезон – германците искат да продължат да пътуват. „Пътуванията са модерни – те продължават да са ценни за хората, защото, въпреки нарасналите цени, се пътува повече“.

Директорът на германския Институт за изследване на туризма Бернд Айзенщайн казва пред „Виртшафтсвохе“, че цените на хотелите в Турция са се увеличили с 10-15 процента. Но не смята, че това ще накара германците да се откажат от ваканциите си там. „От опит знаем, че германските туристи не се впускат веднага да се отказват от почивките си, а по-скоро пестят повече по време на ваканцията.“

„Никакви компромиси с качеството“
Хотелиерът Динчер Сарикая от Кемер, град на около час път от Анталия, също изразява пред АРД мнението, че желанието на хората да пътуват не е намаляло. Двойна стая в неговия хотел струва между 60 и 70 евро извън сезона, 100 евро по време на сезона. И тези цени са очевидно атрактивни за германците, които с удоволствие идват да почиват на ол инклузив. „Макар да ни се налага да се борим с цените, се опитваме да не допускаме никакви компромиси с качеството. Такива са недопустими“, посочва Сарикая.

Лично той би предпочел да се откаже от част от печалбата с надеждата, че икономиката ще се стабилизира. И той се радва на предстоящия сезон – и вярва на турския министър на туризма, който тази година иска да привлече рекорден брой туристи – включително хора, готови да платят повече. По-малко евтин туризъм, но всички са добре дошли: така изглежда неговата визия за бъдещето на туристическата страна Турция. В Кемер и Анталия това изглежда се е наложило, посочва още АРД.