Народопсихологията ни е такава – българинът винаги се съмнява, а и често се плаши от новото. Безспорно най-голямата промяна, която предстои, е въвеждането на еврото. Въпросите по темата не спират да се множат, а несигурността поражда още повече колебания.
Медията „Фокус“ се обърна към експерти, за да предостави конкретни и разбираеми отговори, които засягат някои от най-честите ситуации, с които потребителите ще се сблъскат при пазаруването след влизането на България в еврозоната.
Как ще се преизчисляват цените?
Цените в левове ще бъдат преобразувани в евро чрез точно определено правило. Стойността в левове ще се разделя на официалния фиксиран валутен курс, като се използва пълната му числова стойност с всичките пет знака след десетичната запетая.
След това се прилага правило за закръгляване. Получената сума ще се закръглява до втория знак след десетичната запетая. Ако третият знак след запетаята е по-малък от пет, вторият остава непроменен. Ако е равен или по-голям от пет – вторият знак се увеличава с една единица. Това осигурява точност и прозрачност в ценообразуването.
Какво се случва при рекламация?
При възстановяване на средства след рекламация, от датата на въвеждане на еврото парите ще се връщат само в евро, когато става въпрос за плащания в брой.
Изключение ще има единствено в периода на двойно обращение на лева и еврото. Ако търговецът няма достатъчна наличност в евро, тогава ще бъде възможно връщане на сумата в левове. Това обаче ще е временно и строго ограничено във времето.

Главен редактор – Дамян Иванов
Роден през 1998г. От град Варна. Започнал работа като редактор в местна медия от 2016 до 2019г. От 2019-та година работи като главен редактор в Novinarnik.BG
Контакти –
Имейл: [email protected]
За нас / ABOUT US