Не бъдете безразлични! Споделете новината:

Двама български моряци паднаха вчера в Норвежко море след инцидент на борда на товарния кораб „Стара планина“. Причината за случилото се е 9-метрова вълна, която е пратила моряците зад борда.

Спасителната операция по издирването на двамата моряци бе прекратена късно снощи. Според норвежкия Съвместен спасителен координационен център (ССКЦ) при тежките климатични условия и температура на водата 6 градуса няма шанс падналите в морето да оцелеят толкова дълго време.

Операцията няма да бъде подновявана и днес. Норвежката полиция поема разследването на случая. Близките на падналите моряци са уведомени за инцидента, но засега техните имена няма да бъдат съобщавани, уточни българският посланик в Норвегия Вера Шатилова. Тя допълни, че нашите моряци не са били снабдени със спасителни жилетки.

Инцидентът е станал при изключително тежки метеорологични условия – вятър над 20 метра в секунда и бурно море, съобщиха от Български морски флот (БМФ). Капитанът на кораба е подал сигнал до спасителния координационен център на Норвегия, а норвежката морска служба незабавно е изпратила хеликоптери, за да търсят падналите зад борда моряци. По време на инцидента корабът бил на 65 мили в открито море. Корабът се е намирал на 400 км югозападно от град Будьо.

В ранния следобед вчера е започнала спасително-издирвателна операция с два хеликоптера. Спасителната операция бе затруднена поради лошото време – силен вятър и високи, 9-метрови вълни.

На борда на товарния кораб „Стара планина“ се намират 19 души – 18 български граждани и един гражданин на Украйна. Плавателният съд е строен през 2007 г. и плава под флага на Малта. Курсът му е бил от Мурманск за Констанца.

Изпълнителният директор на Българския морски флот кап. Александър Калчев заяви пред Нова тв, че той лично е разпоредил корабът да остане в района на инцидента до днес на обяд с надеждата евентуално да бъдат намерени телата на двамата ни сънародници.

„Обичайно при такива условия не би трябвало да има хора на палубата. Защо двамата моряци са били там предстои да разберем. Възможно е да е имало сериозна причина за това. Възможно е и капитанът да не е могъл да смени курса. Тепърва ще събираме свидетелски показания”, заяви изпълнителният директор на БМФ.